الجمعة، 22 أبريل 2011

نفسك فى ايه غير كمننا ((:

*كلنا فى الدنيا دى بندور على السعاده
وفى الدنيا بنعد نفكر فى الوسائل
مع ان المفروض اما نيجى نحط لنفسنا هدف...نركز على الهدف مش على الوسيله
والا هتبقى الوسيله هدف
نفسك فى ايه بقاااااا؟؟؟
يتهيالى حاجه ممتعه جدا اننا نفكر فى الكون او الدنيا دى..على انها MENU>
يعنى ايه بعنى؟؟؟
يعنى نبص على الدنيا كده ونقول انا نفسى اعمل كذا وكذا وكذا
واخدها وحده وحده واعد اجرى ورا الهذف لحد ما اجيبه
واما اوصله اشوف اللى بعده وهكذا...كده هنحس بجد اننا عايشين حياتنا صح
ونستفيد بكل لحظه فى حياتنا
بالنوسبالى انا بقا D: 
انا دلوقتى لسه عندى امتحانات اخر السنه كمان اسبوعين ان شاء الله
بس انا مش بفكر فى الامتحانات..مع ان المفروض افكر
بس اكتر حاجه شغله بالى..انا ايه اللى هعمله بعد الامتحانات
يعنى الاجازه
ايــــــــــــــــــــــه بقا؟؟
مجرد التفكير فى انى عندى شهرين وشويه ملكى لوحدى بتخلينى مش عارفه اختار
لان لسبب ما احنا بنحط ايام الدراسه دى كانها مش تبع حياتنا
بس كمان لان السنه الجايه ان شاء الله هتبقى تانيه ثانوى
وبالنسبالى تانيه ثانوى دى اول سنه فى حياتى بجد
المهم برضه..انا بقا نفسى فى ايه؟
محمد هنيدى كان نفسه فى كمننا
انا نفسى فى الاجازه انى باذن الله..اخد قورصات السنيــــــــــــــن
يعنى اخد كورس فرينش..احضر ندوات
ولازم لازم لازم اشارك فى عمل خيرى او جمعيه
وباذن الله هحفظ قراان 
نفسى لما ادخل تانيه ثانوى اكون :-
1_حافظه مالا يقل عن جزاين كمان من القراان
2_اكون شاركت فى عمل خيرى
3_اكون خدت قورص فرنساوى وخلصته
4_اكون قريبه من ربنا اوى اوى اوى
من الاخر نفسى ادخل تانيه ثانوى..وانا راضيه عن نفسى كبنت مسلمه عندها 16 سنه
باذن الله عاوزه اكون البنت اللى انا نفسى اكون هيا
وقبل ده كله نفسى انى اعدى اولى ثانوى الاول ان شاء الله
بس يا ترى لما تيجى ان شاء الله تانيه ثانوى هكون كده فعلا
عشان انا باذن الله تانيه ثانوى هدخل كيميا
وناويه بعوووووون الله اطلع الاولى على الجمهوريه
رغم كل الناس اللى اول ما بقولهم كده بيضحكوا<احم واثقين فى قدراتى اوى > بس انا باذن الله بجد حاسه انى هبقى حاجه
ومش هيتاكد الاحساس ده بالنسبالى غير لما احقق الهدف ده
يااااااااااااارب احققه :((

 
 ايوووووووووووووون انا لا حدود لى D:


                                                       
اللهم من اعتز بك فلن يذل،
ومن اهتدى بك فلن يضل،
ومن استكثر بك فلن يقل،
ومن استقوى بك فلن يضعف،
ومن استغنى بك فلن يفتقر،
ومن استنصر بك فلن يخذل،
ومن استعان بك فلن يغلب،
ومن توكل عليك فلن يخيب،
ومن جعلك ملاذه فلن يضيع،
ومن اعتصم بك فقد هدى إلى صراط مستقيم،
اللهم فكن لنا وليا ونصيرا، وكن لنا معينا ومجيرا، إنك كنت بنا بصيرا
 

 

هناك تعليق واحد: