الاثنين، 18 أبريل 2011

البدايه :)

بسم الله السحمن الرحيم
هااحم...ده اول موضوع ليا فى المدونه فحبيت اسمَى الاول
اول حاجه احب اعرفكم بنفسى..
انا اسمى..منى مصطفى
عمرى..15 سنه وكلها كام شهر واكمل الستاشر
بس مش ده المهم لا اسمى ولا سنى
المدونه دى عشان اقدم افكارى
افكارى عن كل حاجه بتحصل فى الحياه
لحد اسبوع فات تقريبا
كانت حياتى بالنسبالى مجرد حياه...يعنى حياه عاديه جدا مفيهاش الا دروس واصحاب
ومدرسه وكلام فاضى من ده
وطبعا لا هدف بقا فى الحياه...ولا تفكير فى المستقبل ولا كلام من ده
مهو انا زى ما كتير بيقولوا <لسه صغيره>
بس السؤال بقا..هو انا بجد صغيره؟؟؟
يعنى هو انا المفروض يبقى عندى كام سنه عشان ابقى كبيره؟؟ طب ولما ابقى كبيره المفروض اعمل ايه؟؟؟
-ممممم تبقى كبيره لما تبقى عندك مثلا 24 سنه ولا حتى 23 طب يا ستى ادخلى كليه الاول
-ههههههههه طب ودى تفرق فى ايه يعنى؟؟؟
الفكره مش انا عشت كام سنه فى الحياه دى...الفكره انا بفكر فى ايه
ممكن واحده يكون عندها 40 سنه ومفيش فى دماغها حاجه غير انها تعيش الدنيا دى جنب الحيط
وانا بقا عندى 15 سنه بس جوايا افكار تخلينى باذن الله اغير العالم ده
انا صحيح معنديش الخبره ولا الثقافه اللى تاهلنى لده دلوقتى
ماشى انا معاك..بس جوايا احساس قوى انى اقدر
وجه فضل ربنا عليا...يوم ما حسيت بقيمه حياتى...ازاى اكون فى احسن فترات عمرى ومستفدش بيها...ازاى استنى سن معين لمجرد ان الناس مش بتحترم اللى اقل من السن ده او بيبصوله على انه<لسه مطلعش من البيضه>..اشعرفنى اصلا انى هوصله
ولو موصلتلوش وحياتى انتهت مثلا...هقابل ربنا اقوله ايه؟؟؟
وانا عارفه كويس انى كنت ممكن استفاد من حياتى اكتر من كده بكتيييييير
عشان كده...انا هاهل نفس بعون الله ثم بارادتى..انى احط لمستى على الكون ده :)
واحفر اسمى فى العالم وابقى مسلمه بجد وبمعنى الكلمه..انا يمكن لسه محددتش بالظبط انا ايه هدفى...بس كل اللى انا اعرفه ومحدداه انى مش هبقى عاديه
مش هعيش واموت ويبقى الكون محسش بيا..ربنا حط كل واحد فينا على الارض دى وفى المكان ده وفى الزمان ده لسبب ما..ولحد ما اعرف ايه السبب ده..لازم ااهل نفسى بككككككل الطرق
اقرا واثقف..اعيش حياتى صح..اعرف كل الناس واتعلم من الوحش قبل الكويس
استفاد من كل دقيقه من عمرى هتروح ومش هتييجى تانى..
الحمد لله ليك يارب انك عرفتنى المعنى ده ...وكمان بعتلى وحده من الملايكه اللى عايشين مع البشر..اللى هيا وحده من الناس القليله اللى فى الحياه دى اللى بيعرفوا ياخدوا الناس للطريق الصح
<استاذه هبه سامى> بجد شكرا :) :)

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق