الثلاثاء، 5 يوليو 2011

مدير اداره حياتى :D

-خليكى نايمه للعصر فيها ايه يعنى...انتى فى اجازه

-لا قومى دلوقتى الحقى اليوم من اوله...انتى عارفه ان العقل الباطن واعى اكتر فى الصبح بدرى

-مش هتحسى بالاجازه غير لما تسهرى وتخرجى وتعيشى ومتعمليش حساب لا لوقت ولا لحد

-الاجازه هتبقى اجازه لما تعرفى تستفيدى بكل لحظه فيها...اتعلمى كل حاجه واخرجى وافرحى وعيشى

-قورصات ايه وهبل ايه...الدراسه جايه  بحفظها وقرفها

-اللى انتى بتذاكريه ده لنفسك مش عشان مجموع ولا حاجه عشانك انتى تبقى احسن...
-لازن تقربى لربنا ...كترى من الصلاه خليكى ديما مع ربنا
-يووووووووووه هتندمى لو سمعتى كلامه

-لا هتنولى كل اللى بتحلمى بيه لو سمعتى كلامى..انتى عارفه كويس انك اتخلقتى عشان متكونيش زيك زى غيرك

بس بقا اسكتوووووووووووووووووووووا :@ :@

دى خناقه بتحصل كل يوم جوايا...ما بين اتنين معرفش هما مين :S

عمالين بيتخانقوا من ساعه ما قررت انى ابقى غير
واحد ديما عاوزنى مش بعمل اى حاجه مفيده ليا ولا لغيرى...وواحد عاوزنى ابقى احسن حاجه انا ممكن اكونها

المشكله انى مش بعمل اى حاجه غير انى اسلك ما بينهم :(

وقتى بيضييييييييييع وحياتى كمان وانا بسلك ما بينهم
بس ده مش هيحصل اكتر من كده...ايييييون انا دلوقتى عرفت يعنى ايه انا مديره حياتى

يعنى انا اللى اعرف انا وقتى هيروح فى ايه
انا اللى اعرف انا هعمل ايه ومش هعمل ايه
انا اللى اعرف انا هصاحب مين ومصاحبش مين
ولازم احترف اداره حياتى

"لصوص الوقت
1/المماطله والتاجيل
2/الخلط بين اهميه الامور وعدم تحديد الاولويات
3/عدم التركيز على الامر الذى تقوم بعمله
4/عدم القدره على قول لا للملهيات
5/المقاطعات المفاجئه
6/المجهود المكرر
7/التخطيط الغير واقعى
8/عدم النظام"
ده من كتاب سيطر على حياتك لدكتور ابراهيم الفقى

انا مش عاوزه اقول ان كل الحاجات دى انا بعملها :((

بس انا بجد بقا هبدا انى انظم وقتى وهعمل كل اللى اقدر عليه عشان اعرف انظم وقتى ..واهم سبيل لده انى اخطط والتزم بتخطيطى

لانى لما بعد ااجل بقا وملتزمش عمو الاحمر ده بيعد يتخانق مع عمو الازرق وانا مش بعرف اسلك ما بينهم

"انت افضل مخلوق خلقه اللله عز وجل
فلو كان اى انسان فى الدنيا حقق اى شىء..يمكنك انت اضا ان تحققه بل وتتفوق عليه باذن الله
وتذكر دائما..الليل هو بدايه النهار..والشتاء هو بدايه الصيف >يا منى<"
اه هو كان كاتب فى الكتاب يا منى

هههههههههههه اصلى والله بحس انه بيكلمنى يعنى هيا دى اللى ناقصه انه يقولى يا منى
فانا بروح كاتباها لنفسى عشان مزعلش :D

يااااااااااااااااااارب اقدر انى احافظ على وقتى...وانجز اللى عاوزه انجزهع فى حياتى


امين يارب :)
الحلقه دى بجد رهيبه :o

اشوفك على خير يا مدونتى :* :*

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق