الاثنين، 6 يونيو 2011

الحد الصح فى المكان الغلط

كنت ساعات بحس انى محبوسه جوه المكان اللى انا فيه

كنت بجد بتخنق اما بلاقى نفسى مش عارفه اعيش حياتى زى منا عاوزه
يعنى مثلا مش عارفه اخد القورصات اللى انا عاوزاها


مش عاوزه اعمل حاجات خيريه زى منا عاوزه


مش قادره..بحاول بس مش قادره..الامكانيات محدوده

المكان صغير..عيوووووب بقا كتير


وبعدين حاولت ابص للموضوع من زاويه تانيه
يعنى ربنا قدر كان يخلينى فى مكان تانى..فيه امكانيات اكتر


وكان عارف انى هيبقى فى دماغى افكار كويسه كتير..
طيب يبقى ليه خلانى هنا؟؟




اكيد عشان انا مطلوب منى حاجه هنا


المكان ده محتاجنى فى حاجه
انا لسه لحد دلوقتى معرفتش ايه هيا بالظبط الحاجه دى


بس انا مكنتش متوقعه ان الحاجات الى عاوزه اعملها تتعمل بسهوله


يبقى مش المفروض انى اتدايق اما الاقى حاجه مش مساعدانى 


فعشان كده انا هعمل كل اللى عاوزه اعمله مش هفكر بقا انا مين معايا ومين مش معايا


يعنى كنت قبل كده بفكر..انا اخد معايا مين وانا رايحه فى حياتى ونا بعمل حاجه معينه


بس دلوقتى مش هضيع وقت بفكر انا هاخد مين


انا هبتدى انا ولو حد عاوز يشاركنى هرحب جدا


بس المشكله انى ساعات بيجيلى احباط من اللى بشوفه
بس برجع افكر نفسى ان انا مش هضيع حياتى محبطه..طالما انا عارفه كويس ان ربنا بيسبب الاسباب


يبقى انا عارفه ان اى حاجه وحشه بتحصلى دى بتحصلى عشان حاجه معينه يمكن انا مفهمهاش


مش هستنى تشجيع من حد..مش هستنى مشاركه من حد
هنطلق لوحدى ولو حد عاوز يساعدنى وييجى معايا اهلا وسهلا 


وطول ما هدفى قدامى..وحب ربنا فى قلبى يبقى انا هعوز ايه من الناس؟؟؟


بس انا كنت وهفضل طول حياتى محتاجه ان ربنا يفضل معايا ويرضى عنى


يارب خليك معايا فى طريقى..وخلينى على طريقك انت بس..ومتخلنيش احتاج لحد


عشان كل ما احتاج لحد مش بلاقيه..بس انا عارفه انك موجود على طول


يارب خلينى سبب فى ان يحصل تغيير فى العالم ده للاحسن

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق